الف. باء.

روش تدریس اثربخش   روش تحصیل مهارت محور   روش تحقیق شبکه ای   الگوریتم استنباط فقهی  

روش مسأله شناسی در تحقیق

نویسنده:

شیخ مجتبی خندق آبادی و شیخ ابوالحسن بیاتی

تاریخ تدوین:

۲۸ / محرم الحرام / ۱۴۴۲ (۲۷ شهریور ۱۳۹۹)

ویرایش:

اول


بسم الله الرحمن الرحیم

نوشته ای که پیش روی خوانندگان قرار دارد، محصول چند مقطع بحث و بررسی است که در مقاطعی از آن از مباحثات علمی و نقادی‌های سودمند اصدقاء گرامی، حجج اسلام اکبر اسدپور و احمد ولیعی بهره مند شده ایم. جزاهما الله خیراً.

مخاطب این اثر -به جهت ادبیات کمابیش حوزوی آن- طلابی هستند که به دنبال شناخت عمیق و کاربردی از فرآیند شناخت مسأله تحقیق می‌باشند.

برخی مزایای این نوشته از این قرارند:

  • تعریف مسأله تحقیق بر اساس الگوی علل اربع مفهومی
  • تبیین جایگاه مسأله تحقیق در انواع تحقیقات
  • تبیین تفاوت تحقیقات مسأله محور و تتبعات موضوع محور
  • تبیین لایه های و ویژگیهای مسأله تحقیق
  • تنقیح جنس فعالیتهای منجر به کشف مسأله تحقیق
  • بیان مراحل و گامهای مسأله شناسی
  • توضیح هر مرحله، ناظر به ویژگیهای مسأله تحقیق
  • تحلیل مفهوم القاء کننده نبودن مسأله تحقیق
  • تحلیل معنادار بودن مسأله تحقیق

امید است این اثر موجب جلب رضایت الهی و ادای وظیفه ای نسبت به پیشگاه مقدس حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، باشد.

۲۸ محرم الحرام ۱۴۴۲ ه.ق

(۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ه.ش)

قم المقدسه

شیخ مجتبی خندق آبادی


Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab


پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *